tisdag 30 december 2008

Minnes-förlust

Jag har så uschligt dåligt minne, och det stör mig.
Jag är på nyårsläger just nu, och där är jag gruppledare. Det innebär att jag har lite extra ansvar för att tiotal av de 400 deltagarna på lägret. Jag träffar dom en gång om dan och pratar med dom, leker lite olika lekar och vi ber tillsammans. Och efter 2 samlingar borde jag lärt mig namnen på alla. Dom är ju trots allt inte så många, och två heter likadant (2*emma) och två nästan likadant. (Anna och Anna-Sara)

Ändå lyckades jag med konsten att inte känna igen en av minda deltagare när jag mötte honom i korridoren. Det är så pinsamt.
Jag bad så hemsk mkt om ursäkt, och jag hoppas bara att han förlåtit mig.

Jag kanske skulle plugga in en 3g-dongel i ena örat och koppla upp mig mot wikipedia och stoppa in en extern hårdisk i andra örat så jag får lite bättre minne.

1 kommentar:

  1. Ja, det där var faktiskt ganska pinsamt efter två gruppträffar! Fast du ska i och för sig tänka på att du är lättare att känna igen än de flesta, så alla andra har lite försprång där! ;-)

    SvaraRadera