torsdag 29 maj 2008

Status:Update

Det har hunnit hända en hel del sen jag skrev sist, och för sjuttielfte gången så lovar jag på heder och samvete (vilket är två ting jag saknar) att bli bättre på att blogga.

Här följer ett litet utdrag ur min kalender. Känn dig hedrad, FBI vill också ha den här informationen... ;-)

18/5
Va i Göteborg och planerade SKMG, som vi kör nu i helgen. (30-31 maj)

19/5
Tillbaka på skolan. Hade psykologi på förmiddan och projekt-tid på eftermiddan.
Tror vi va ett gäng som gick iväg och fikade om jag inte minns helt fel.
På kvällen tittade på jag en genialisk brittisk tv-serie. "Det va en gång..." är den svenska titeln.
För dig som inte vet kan jag berätta att det är en nyversion av klassiska barnsagor. Den här veckan va det Askungen som visades hur den kunde ha sett ut om historien skedde i modern tid.

20/5
Friluftsdag. Vi va ute på Skaraborgs stifts läger- och kurs-gård; flämslätt. Det va redigt fint där.
Åker gärna tillbaka.

21/5
Vi åkte till Gränna. En stad jag nästan kan tänka mig att bo i. Av någon konstig anledning va jag jättetrött och gick och la mig vid nio. När festen gick och la sig vet jag inte, men det va sent...

22/5
Kom hem från Gränna. Spenderade i princip hela kvällen med att plocka ihop det allra sista på mitt rum inför flytten.

23/5
Skolavslutning. Vi på radiolinjen lyckades sätta oss vid det enda bordet där man i princip inte hörde alls vad de sa på scenen. Tråkigt.
Min far kom och hjälpte mig att packa in hela rummet i våran lilla Citroen C3. Hur vi lyckades vet jag inte, men vi gjorde det iaf.
På kvällen va jag hos Regina och firade att hon tog studenten. Trevlig tillställning.

24/5
Spenderade eftermiddagen och kvällen med att vara underligt deprimerad och samtidigt som resten av släkten firade min kusin Emil och hans födelsedag.

25/5
Söndag, mors dag och middag hos mormor.
Förmiddagen spenderar jag i kyrkan med att lira med gänget. Det är redigt kul, och jag märker att det har hänt en del med mitt bas-spel. Har utvecklats under det här året som jag inte spelat så mkt bas. (Ja, det är motsägelsefullt.)
Fortfarande deprimerad dock. Kan inte begripa varför. Men min moster och sjuksyster Maria tycker jag ska ta kontakt med en läkare för att undersöka om jag är mer än friskt deppig.

26/5
Måndag och första dagen som jag är ledig på riktigt. Får inte så mkt gjort, fast jag borde plocka ur alla lådor med flyttgrejer på mitt rum.
Rensar lite och skänker en del till second hand.

27/5
Får äntligen tummen ur att ringa till SR 7härad där de säger att min idé är redan gjord, mer eller mindre. Damn.

28/5
Sover länge och plockar lite till på rummet. Bokar första körlektionen, och hör av mig till Adressändring. (Inte så bra att min post kommer till Vara nu när jag flyttat hem igen. Borde jag ha kommit på för längesen. Men icke.)
På kvällen är jag på församlingsfest i Bäve. Liten öppnings-tillställning så här 2 månader innan den stora öppningen. Kyrkan har blivit jättefin, och jag rekomenderar ALLA som är lediga 23e augusti att hälsa på Bäve kyrka i Uddevalla när den nyinvigs. (Ses där!)

29/5
Idag. Mina hörlurar har gått sönder igen. Men den här gången har jag kvitto. Åker ut till Torp där det finns en expert-butik. Får reda på att jag måste åka ner till Nordstan, där jag köpt lurarna, för att kunna byta dom. Anledningen är att den modellen inte finns i butiken på Torp. Illa, illa...
Och nu har jag äntligen kommit igång med bloggandet igen.
Får se hur länge jag fixar att hålla i det den här gången. Hoppas det är länge!
Det jag inser är hur fort en timme går, när man sitter framför en dator. Har lånat en dator på biblioteket, och tiden går nästan lika fort som mina fingrar. (Och det, mina damer och herrar, det är väldigt fort.)

Auf wiedersehen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar