söndag 12 september 2010

Wlan på tåget…

Den här veckan är min andra vecka i Torsby. Jag är där på rehabträning i 3 veckor och just nu sitter jag på tåget mellan Karlstad och Torsby, eftersom jag varit på permission. Nu på tåget ser jag klisterlappar om att det finns gratis internet ombord på tåget, och jag är ansluten till wlanet som heter Varmlandstrafiken. Det är lite halvostadigt och funkar bara till och från. Men jag tycker det är härligt med ambitionen att ge gratis internetanslutning till sina resenärer. Västtrafik kanske skulle vinna lite på en sån enkel goodwill till sina resande.  Det hade fått min inställning till Västtragik att bli lite mer positiv.

Menmen. Jag vill inte lägga fokus på att klanka på Västtrafik, det va ett onödigt stickspår jag hamnade i. Jag säger så här: Gött med wlan på tåget. Heja Värmlandstrafiken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar