onsdag 22 december 2010

Åldersgränser på Willys

För nåt år sen va det på nyheterna att barn hade ballat ur pga de druckit energidrycker. Det ledde till att många livsmedelskedjor satte åldersgräns på energidrycker. För några veckor sen när jag var och handlade, så blev det stopp i snabbkassan. "Invänta kassavärden" stod det på skärmen. Först fattade jag inte varför. Men när kassavärden kom och sa "ja, du ser ut å va över 15 år" och viftade lite med sitt kort över skannern så förstod jag ju varför. Det är ju bra att butikerna hindrar barn från att köpa sånt. Men en tanke slog mig när jag promenerade där ifrån - Varför är det inte åldergräns på kaffe, socker, godis och läsk? I rätt kombination kan de 4 ge precis samma effekt som energidrycker.

3 kommentarer:

  1. Vart har dina bloggtankar tagit vägen. Har inte fått se några nya tankar på ett halvår snart... KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag slutade blogga ungefär samtidigt som jag skaffade twitter. Har funderat på att ta tag i bloggen igen. Men jag vet inte hur många läsare jag har utanför facebook. Tror inte det är så många. Då kan jag lika gärna skriva korta inlägg till facebook via twitter och låta blogginläggen bli dialog istället för monolog.

    SvaraRadera