onsdag 28 januari 2009

S som i seger

Idag har jag varit i skolan, och på väg till skolan gick jag förbi in på Gallionen för att värma mig lite. Och tro det eller ej, men där står de där ****** TRE-försäljarna igen.
Frestelsen kommer som en blixt från klarblå himmel. Problemet är att jag står kvar på abonnemang hos min nuvarande operatör Telenor, och är bunden många månader till. Försäljaren (en kille från lysekil som är lika gammal som mig) kommer på att min bror kan få ta över min telefon och mitt abonnemang. Jag ringer Niklas och frågar om det vore okej att vi gör så att han ger mig så mycket som han ringer för. Ringer han för mindre än 199 per månad så ger han mig den summan, och så betalar jag hela telefonräkningen som ändå blir på 199, och ringer han för mer så ger han mig det, och jag betalar telefonräkningen för honom. Båda vinner på det. (Möjligen förlorar jag litegrann... Men jag får ju möjlighet till en ny telefon!)
Men pappa tycker inte det är nån bra idé. Både att Niklas ska få en telefon med abonnemang men framförallt att jag lägger ut dyra pengar på en ny telefon. Vi resonerar lite, pratar om vad som saknas mig i min nuvarande telefon och kommer fram till att det är både bättre och billigare att köpa en kompakt-kamera istället för en mobiltelfon med bättre kamera. (Och nu när jag skriver det så känns det uppenbart att han har rätt. Min blogg är nästan som en KBT för mig.)

Nu hoppas jag bara att det dröjer innan jag möter på nån event-säljare som är lika duktiga som de jag mötte där var. Men den här gången vann jag i alla fall mot Ha-begäret. Seger!


2-0 till mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar