lördag 15 juni 2019

Vad har jag lärt mig idag?

Idag har jag inte läst något, gått någon webbutbildning eller jobbat.

Men jag har skaffat Mobilesheets som jag tror jag kommer få stor användning för när jag spelar.
Det är ett katalogprogram för digitala noter och det finns avancerad funktioner för att skapa ett notbibliotek. Jag har bara precis börjat känna och klämma på programmet, så jag kommer nog lära mig mer efterhand om hur det funkar.

Imorgon ska jag åka till Stenungsund och hjälpa dem i equmeniakyrkan Kopperskyrkan och spela på gudstjänsten där.

Jag har funderat en del på det där kring att bara en liten del av allt som går in fastnar. Som ett försök att få bättre minne har jag tagit bort några av alla bloggar jag följer. Förhoppningsvis kan det leda till kvalité framför kvantitet. Att jag läser mindre - eller åtminstone väljer vad jag läser i högre utsträckning - och att mer av det jag läser fastnar i minnet.



 Vad har du lärt dig idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar