lördag 10 oktober 2009

Fair?

DSC_6331 

Jag skickade ett brev till Västtrafik och önskade få ersättning för att jag blivit mer än 20 minuter sen. Enligt deras resegaranti ska man inte komma mer än 20 minuter sent, och deras fordon ska komma enligt tid-tabell.

Den här morgonen var det 2 spårvagnar på rad som var av en sort som varken rullstolar, barnvagnar eller pensionärer kommer upp på. Pga det kom jag mer än 20 minuter sent till skolan, och jag borde kunna åberopa resegarantin.

Men det verkar som att deras resegaranti inte gäller om man sitter i rullstol, barnvagn eller går med rollator. Tyvärr kan jag inte DO-anmäla dem eftersom Västtrafik bara är ett privat företag. Men jag kan i alla fall hänga ut dem här på min blogg.

4 kommentarer:

  1. Hmm... fast å andra sidan så vet man ju att alla Västtrafiks spårvagnar inte är handikappanpassade, hade du kontrollerat om någon av dessa turer skulle vara det? I så fall så håller jag med dig, annars tycker jag nog att du ska kontrollera det i förväg nästa gång och planera efter de anpassade vagnarnas tider! :-)

    SvaraRadera
  2. Hur då kontrollera? Det vet man ju inte förrän man ser de elektroniska tavlorna på hållplatsen. Jag vill inte tvingas åka en timme innan jag måste för att jag eventuellt blir fast på centralen.

    SvaraRadera
  3. Anonym: Man ringer till Västtrafiks kundtjänst, de har stenkoll på vilka som är anpassade! ;-)

    SvaraRadera
  4. Anders aka Anonym här. Jag skrev mitt förra inlägg från mobilen, och då blev det Anonym som avsändare.

    Menar du alltså att de vet, kvällen innan, vilka spårvagnsavgångar runt halv åtta på morgonen som är med anpassad vagn eller inte?

    Jag är mycket tveksam, men det måste jag testa.

    SvaraRadera