fredag 31 juli 2009

Dagens framsteg

Jag kan gå litegrann, men eftersom jag är född med MMC har jag mycket sämre förutsättningar än andra för att gå. Eftersom vi bor som vi gör har det ändå blivit några steg här och några steg där.

Idag har vi varit ute i leran och kollat på fotboll en bit utanför stan. När vi kom hem behövde min rullstol duscha, och jag behövde ta mig fram på nåt annat sätt än med min rullstol. Jag har en rollator, men den har jag inte använt på väldigt länge. Men så blev det att jag gick några vändor med rollatorn när rullstolen min va först lerig och sen bara blöt.
Jag vet inte hur väl det framgår av filmen, men jag va själv förvånad över att det gick relativt snabbt och enkelt att gå med rullatorn. Trappan upp till hissen och de få stegen in på toa X ggr om dagen har tydligen gjort sitt.

Jag ska försöka använda rollatorn mer här hemma. Lite träning har ingen dött av. :D





3 kommentarer:

  1. Du ser ut som om du aldrig gjort annat......fortsätt så det kommer att ge dig mer än du tror...

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig..

    SvaraRadera
  3. Åh! Det är så skönt att se. Vilket otroligt segt virke du är gjord av!! Heja heja. Moster Mu

    SvaraRadera