måndag 13 juli 2009

Sann demokrati

Du som följer min blogg vet att jag skrev ett inlägg med rubriken Jag tycker vi borde göra facebook obligatoriskt.

Läs gärna hela inlägget, även om jag tänkte referera det lite kort. Det jag tänkte med att göra facebook obligatoriskt är att flytta ut riksdagen på facebook, och öppna upp för folk att rösta och kommentera de beslut som tas. Av ren slump hittar jag en hemsida som heter sann demokrati.

Det är ett politiskt parti som tänker rösta i riksdagen precis som deras väljare röstar via deras hemsida. Härligt när det finns andra som tänker som jag. (En djupare analys kan dyka upp så småningom.)

Hur som helst så tycker jag det här är jättespännande.
Vad tycker du?

1 kommentar:

  1. det låter som en bra idé, hade varit trevligt om de hade bra åsikter med :)

    SvaraRadera