onsdag 7 maj 2008

Och vinnaren är....

Metro har haft en tävling som heter Metro Music Challenge. En av de tre finalisterna har varit duon Joel och Jocke, som är två av mina gamla skolkompisar från gymnasiet. (Vi gick i paralellklass för övrigt) Priset i tävlingen är ett rejält bidrag till en PR-kampanj, helt enkelt en ruggigt bra start på en ny karriär. Det är bakgrunden.

Det roliga i kråksången är att det är Joel och Jocke som gått och vunnit hela kalaset.
Jag är tokigt glad. Min personliga åsikt (som jag delar med många) är att det är grymt svängig musik som förtjänar mer uppmärksamhet. Uppmärksamhet som de förhoppningsvis kommer kunna få nu inom en snar framtid.

Jag avsluter för den här gången med att ge dig en av artiklarna där vinnarna tillkännages, och videon till låten som de vunnit med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar