söndag 16 augusti 2009

Nu är det hjul igen..!

frida och rullstolar

Tidigare i veckan var jag, Linnea och Frida ute på picnic. Frida hade skadat foten och fick låna min andra rullstol, delvis därför och delvis för att det är skoj att köra stol. Vi åkte ner till vattnet och åt våra godsaker som vi köpt. Både jag och Linnea är lite busiga så med en stor portion samarbeta och en gnutta elakhet hade vi plockat bort Fridas hjul så att hon blev liggandes. (Som en sköldpadda på rygg?)
    Jag har en ny rullstol som väger ett par kg mindre än den jag hade tidigare. För att visa hur lätt den är plockade jag hjulen (det som egentligen gör den otymplig) och lät tjejorna lyfta rullstolen. När man plockar bort hjulen blir den faktiskt väldigt liten och så hemskt mycket väger den inte. Tillräckligt lite för att man ska kunna brottas och kramas med den, eller hänga den på ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar