måndag 10 augusti 2009

Perfekt timing!

Jag har en ny morgonrutin för att se till att jag har vänt dygnet rätt när skolan börjar. Istället för att gå upp mitt på dan och lägga mig mitt i natten har jag bestämt mig för att gå och lägga mig i vettig tid och gå upp i tid på morgonen. Min morot till att gå upp är att jag ska ha “gjort min morgon” innan mitt favorit-program börjar på radio. Det innebär att jag går upp ungefär halv tio. Antagligen flera timmar senare än jag kommer gå upp när skolan börjar, men samtidigt flera timmar tidigare än den tid jag har gått upp större delen av sommarn.

Radioprogrammet heter Brunchrapporten. Det är ett aktualitets-program som går i P3 varje vardag. Innan programmet är det nyheter, som det är varje timme i SR.
Eftersom inte min klocka går exakt som Sveriges Radios klockor brukar jag slå på radio någon gång mitt i nyheterna, eller eventuellt i programmets löp eller första låt. Idag lyckades jag slå på min radio precis under intro-melodin till nyheterna. Perfekt timing? Perfekt timing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar