fredag 14 augusti 2009

Usch va svårt…

Det är med blandade känslor jag skriver det här. Jag har gjort 3 stycken panorama-bilder, alltså bilder som är komponerade av flera fotografier lagda bredvid varandra. Jag har inte gjort den här typen av bildredigering på väldigt länge och jag tycker det är jättejättesvårt. Men jag har lärt mig ett och annat av de tre bilderna jag gjorde idag.

1. Använd manuellt läge när jag fotar så jag får samma ljus i fotografierna
2. Tänk hur jag ska klippa ihop fotografierna så att linjer blir rätt.
________________________________________________
Det är som sagt med blandade känslor jag skriver, och publicerar bilderna. Jag vet att det är flera missar som jag gjort. Men se så här på bilderna: Det här är så bra det blev idag, och jag lärde mig hur jag ska göra nästa gång. (Klicka på bilderna för att se dem större.)

panorama 1

panorama 2

panorama 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar