måndag 7 september 2009

Är homosexualitet Gud sätt att motverka överbefolkning?

Okej. Jag vet att bara rubriken gör att hälften av er tappade hakan, och att resten av er överväger om ni ska börja hata mig och sen skjuta mig, eller skjuta mig direkt. Det jag ska presentera är ett halvseriös tanke-experiment som jag gått och klurat på en del.

Det finns människor som lever i parförhållanden som vill ha barn, men som inte kan få det. Antingen pga fertilitetsproblem eller att det är 2 män i förhållandet. (3 testiklar för mycket och en livmoder för lite för att göra barn.)

Jordens invånare är för många och/eller har för hög levnadsstandard. Skulle alla leva som västeuropeisk medelklass skulle jordens resurser ta slut på 7 minuter.

Skulle alla leva som västeuropeisk medelklass skulle vi behöva 4 stycken ‘planeten jorden’ med de naturresurser vi känner till idag.

Varje dag föds det massor av barn som kommer dö för tidigt pga fattigdom, svält, sjukdomar…
_________________________________________________

Med de premisserna kan jag fundera på om den högre makten klurat ut det såhär: De finns barnlösa vuxna i den rika världen för att det finns barn som behöver barnlösa vuxna i den rika världen. Det kanske till och med är så att det finns föräldralösa barn i den fattiga världen för att det finns barnlösa vuxna i den rika världen som behöver en liten knodd att ta hand om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar