söndag 6 september 2009

SV: Hej Västtrafik (brev 2)

Hej Anders!

Vi beklagar att ditt svar har tagit tid. Det läggs mycket tid och energi på att handikappsanpassa kollektivtrafiken och det innebär en översyn av hållplatser och fordon. Stadsbussar ska ha fungerande ramper samt sänkningsfunktion av bussar. Det är dessvärre inte alltid som de fungerar då det hamnar smuts i spåren för ramperna. De ska kontrolleras med jämna mellanrum, men det blir nog inte alltid gjort i den omfattningen som det behövs.

Som jag skrev så pågår ett arbete ihop med Handikappsrådet, men vi vet inte hur det är utformat i detalj. Om du ringer 031-62 92 00 och ber att få tala med Maria Giöbel så får du svar på alla dessa frågor då hon ansvarar för projektet. Hon blir då även informerad problemet med temperaturen vid handikappsplatsen på tågen.

Jag skickar även över ditt brev för kännedom så att hon blir informerad.

Med vänlig hälsning

Helena

Västtrafiks Kundservice

2 kommentarer:

  1. Har du ringt till Maria? Om ja, vad sa hon?

    SvaraRadera
  2. Nej. Tyvärr. Jag har inte prioriterat det. Mina mail till västtrafik och den här bloggen är trots allt bara ett fritidsintresse. Kanske att jag gör en grej av det i framtiden om jag jobbar med handikapp-frågor. Men eftersom hon inte har någon e-post så är det lite för krångligt att kontakta henne i nuläget. Kanske att jag gör det längre när jag tröttnat ännu mer på västtrafik och/eller/om det blir en lucka i skolan då man kan pusta ut...

    SvaraRadera