fredag 15 maj 2009

15/5 kl 18:48
Vilken soppa!

Ungdomssamling i kyrkan. Det kommer ett tiotal ungdomar från Göteborg, Borås och Vänersborg och jag är den enda vuxne som bor i Uddevalla. Jag är alltså i positionen att jag är den som ska hjälpa tonåringarna att hitta till kyrkan. (Easy-peasy när jag knappt själv har nåt lokalsinne.)
Just vid sju-tiden va det som rörigast och folk hade gått vilse, mobiltelefoner ringde på hjälp och det kändes som att det va allmänt kaos i köket. Jag stängde in mig på toa, gjorde det jag brukar, och skrev ett litet inlägg på mikrobloggen för att varva ner. Orden som kom är "vilken soppa!" Nu blev det ju iofs inte soppa, utan tacos och dessutom en riktigt trevlig kväll med ett härligt gäng.

Slutet gott, allting gott.
(Både sällskapet och kvällsmaten!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar