fredag 1 maj 2009

Det jag mest av allt vill

Jag är 21 år och 8 månader. Prick. Nu. (23.47)
Som 21åring tror jag att det är ganska normalt att tänka på tjejer då och då. Högt upp på min önskelista finns nånting så abstrakt och svårfångat som “en söt tjej i min ålder som tycker om mig lite mer än alla andra”.
Jag inser att jag kanske inte kommer hitta en sån imorgon eller ens den här veckan. Bäst jag sänker nivån på önskningar lite. Vad sägs om “att få en komplimang eller uppmuntran från en söt tjej i min egen ålder”.
__________

Inom loppet av en vecka träffar jag 2 vänner i församlingen där jag är med. Den ena träffar jag i parken och den andra vid någon träff i kyrkan. Båda är kvinnor på 70+. Väldigt snälla, men långt ifrån det där jag önskade mig… Den ena: “Du är en intelligent och intressant ungdom.”
Den andra: “Vilken fin handstil du har.”

Den senare kan ses som en bagatell, men det träffade helt rätt eftersom jag fått leva 14 år med att tänka att min handstil är oläslig och ful.
_________

Missförstå mig inte nu. Jag är givetvis jätteglad för den här uppmuntran, men det va INTE vad jag hade förväntat mig. Den där snubben som sitter där uppe och håller i trådarna
(jag kallar honom gärna Gud) har lustiga idéer…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar