lördag 2 maj 2009

Tankar om 23/8 2008

Det här datumet fyllde flickan med de stora, bruna ögonen 20 år.
Det här var också datumet då en av kyrkorna i Uddevalla hade återinvigning av efter en renovering av sina lokaler. Jag hade planerat att vara där, jag hade till och med kommit med i trivselgruppen för att mingla runt och kolla att alla kände sig hemma. Det hade hyrts in ett gäng artister som skulle köra konserter, det skulle vara grillning och massa folk och fest.

Men jag då?
Jag låg på Sahlgrenska och var just det här datumet ganska dålig och var långt ifrån både eventet hemma, och att fira Annas 20årsdag. (Det senare befann jag mig dock bara ett par kilometer ifrån.)

Varför kommer jag och tänka på det NU?
En av de saker som jag hade sett fram emot mest under den här dagen var konserten med Samuel Ljungblahd. Med anledning av succén i Så ska det låta var jag tvungen att kolla upp mäster Ljungblahd lite närmare på youtube. Vad hittar jag då? Jo ett klipp från konserten i Uddevalla vid nyinvigningen av Bäve kyrkan 23/8 2008.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar