fredag 5 juni 2009

2/6 18:47 – Jag ska äta glass med datorockupant MAx

Halv tolv den här dagen ringde MAx och frågade om hon fick komma förbi och låna min dator. “jag behöver låna den en längre stund, för jag ska söka lite jobb.” Om man tar bort den timmen vi fixade och åt lunch så har MAx ockuperat Toshi i mer än 6 timmar.  ( Toshi är en dator jag lånat av mamma under tiden Hanna-Pia varit på service.)

MAx va mer en blöt fläck på golvet en den tjej som kom hit ett antal timmar tidigare. Men hon hade sökt två jobb. (Ett av dem skulle hon få visade det sig senare.)
“… Du Anders. Kan vi inte gå och äta glass nu?”

Jag tycker nästan alltid att det är en bra idé att äta glass. Så sagt och gjort, jag och datorockupant MAx tog på oss skorna och köpte glass. Sen blev vi hungriga och köpta thaimat. Men DET, det är en helt annan historia…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar