måndag 29 juni 2009

Tankar om Lotta på Liseberg

Det kan inte bli sämre – jo, det kunde det visst.

Förra veckan va det premiär för Lotta på Liseberg och det fanns både toppar och bottennapp i det programmet. Några bottennapp var exempelvis när Christer Sjögren skulle göra ‘Ack, värmeland du sköna” som allsång och glömde att man inte kan köra den i snigeltempo och waila som en galning då, eller när det va dags för bingo mitt i det som va rätt okej underhållning. När det blev dags för bingo, då gick jag ut från TVn.

Höjdpunkter va i princip allt annat. Jag var positivt överraskad och tyckte gästerna gjorde bra ifrån sig. Men namn som Brolle, Nanne Grönvall och Idol-Ola... det blir i värsta fall “bara bra”.

Hur som helst. Behållningen i förra programmet var tre fjärdedelar av gästartisterna, så vad gör producenten för att toppa det?

Jo, till dagens program har följande gäster bjudits in:
Kikki Danielsson, Scotts, Thorleifs

Visst, det kan vara smart med profil på programmen, och profilen idag är uppenbarligen danband eller “Lottas kompisar”.
Men vill inte tv4 tjäna pengar längre? Rätta mig om jag har fel. Men att nischa sig mot den generation som är den minst köpstarka åldergruppen, det är väl ändå inte genomtänkt av reklam-tv4?

Hoppas det blir en totalflopp på tittarsiffrorna ikväll och att TV4 tänker om och tänker rätt, så att vi får ett program med bredd. För det är så allsång ska va tycker jag, nämligen för hela familjen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar