måndag 22 juni 2009

9 april 2008 15:34

I mitt lilla anteckningsblock har jag klottrat ner orden “Tåg-entusiast.” under datumet och klockslaget som jag skrev det.
_________________________________________________
Jag minns den här händelsen mycket tydligt trots att det är 14 månader och 13 dagar sen.

Tågstationen i Vara. Tåget har kommit in på perrongen, och jag har åkt fram till loket för att påkalla uppmärksamhet så att jag kan få hjälp på tåget. Efter en stund ser lokföraren mig. Jag viftar och pekar på mig och tåget. Han ser glad ut och vinkar tillbaka. Efter en stund så öppnar han fönstret.

“Hej.”
” – Hej. Är det här tåget mot Uddevalla?”
” – Jaha. Du ska med? Jag trodde bara du gillade tåg.”
____________________________________________

Jag vet inte om det faktum att jag sitter i rullstol gjorde att lokföraren drog den slutsatsen, för så speciellt intressanta tåg har inte Västtrafik. Dessutom hade jag en stor packning hängandes på mig. Det va uppenbart att jag skulle åka iväg. Men med en rullstolsburen vet man aldrig. De kanske bara vill titta på tågen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar