tisdag 7 april 2009

Surfar på Spotify

Jag har  upptäckt ett sätt att använda Spotify.

surfa på spotify

Precis som illustrationen visar så kan man när man är inne på en viss artists diskografi, se liknande artister och artistens mest kända låtar.
Just nu sitter jag och lyssnar på en artists ‘Top hits’ klickar på nån av artisterna bland ‘Similiar Artists’ och lyssnar på den artistens ‘Top hits’.

Ett sånt här smidigt instrument för att lyssna på musik som påminner om annan musik har jag inte sett förut, och jag tror inte det finns så många. (För den nyfikne; kolla in pandora, last.fm m.fl.)

När jag klickar mig vidare till en ny artist så kan det hända två saker:
1. Jag får lära mig ett nytt namn på nån inom en genre jag gillar. – Vinstlott
2. Jag får lära mig en ny genre som är i närheten av det jag gillar. – Vinstlott.

Så när du om några veckor kommer kunna läsa om begreppet “Spotify-Surf” eller “Surfa på Spotify” *spotify kan bytas ut till andra musiktjänster förståss.

… då vet du vart du först läste det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar