torsdag 16 april 2009

Tankar om att vakna upp nån annanstans än där man somnade

Jag hörde om en kille som jobbade för ett flygbolag med att lasta i och ur flygplan. Killen somnade i lastutrymmet, när planet befinner sig i New York. När han vaknar är han i Boston.

Det påminner mig om en gång när jag somnade på ett ställe och vaknade på ett helt annat. att vakna på fel ställe Bilden här är en karta över Göteborg. Jag pendlade mellan Uddevalla och Göteborg en tid, och jag brukade sova på bussen. Vanligtvis så åkte bussen via en tunnel under det stora blå.En gång vaknade jag upp på ett ställe som heter Backaplan, där pilarna pekar. Jag trodde att min buss hade åkt in till Mål, skyltat om, bytt linje, och sen åkt vidare, och att jag nu var på väg åt samma håll som där jag kom ifrån.

Men så illa var det inte. Busschauffören hade bara tagit en liten avstickare, så som den gula pilen visar.

Har du varit med om att du somnat på ett ställe och vaknat på ett annat?

1 kommentar:

  1. Ja. :) somnat:mammas säng
    vaknat: pappas säng (som iofs ligger bredvid varandra:P) Fast det var några år sen..

    SvaraRadera