tisdag 3 mars 2009

Att lägga vikten på det viktiga

Att veta vad en person har för piano, men inte vad han heter. Är det normalt?

Jag var i Tabernaklet i Göteborg i söndags. Jag va där för att vi skulle planera nästa Sen kväll med Gud.
I kyrkan träffade jag en massa människor som jag vet vilka de är, men som jag inte kan säga att jag känner. Men många vet nog vem jag är. (Lite “alla känner apan, men apan känner ingen”-syndromet?)

En av de jag träffade var Maria och Lovisas pappa. Vi har pratat några gånger förut, han vet vad jag heter, jag känner igen honom, och jag vet vad vi har för koppling. (Hans döttrar är mina vänner.)
Det sjuka är att jag kan inte komma på vad han heter. Vi har pratat musik, och av någon anledning så minns jag att vi har likadant elpiano. (Ett Yamaha DGX-620 för övrigt.)
Men jag kan inte komma på vad han heter…!

….Hur är min hjärna egentligen kopplad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar