onsdag 4 mars 2009

Tankar om sportintresserade

Två tidigare bloggposter har handlat om sport, sportintresserade och om sport är ondska eller ej. (Min tes är att sport är det.)

Men jag har kommit till en slutsats, och det är att sport är ungefär som en dokusåpa. Fast mindre intressant. Den slutsatsen kom till mig när jag såg på Mästarnas Mästare senast. Det är faktiskt ett väldigt intressant program. Förmodligen för att man kommer stjärnorna närmare inpå, man lär nästan känna dem. Precis som man gör i en dokusåpa.

Så mitt tips till Tv-sporten

Gör mer dokusåpa av era sportsändningar. Skit i statistiken. Visa människorna som ägnar sig åt det här!

… och ge era sportreportrar vettig fortbildning i intervjuteknik. Frågan “- Hur känns det?” är utnött för längesen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar