tisdag 3 mars 2009

Bob Marley står för tvsportens hjärntvätt av barn

Här kommer ännu ett inlägg där jag plockar fram min cyniska och ironiska sida.

Jag såg en tralla (eller trailer som man säger på engelska, trots att det är en lastbil)
och i den trallan så berättade de om ett tv-program som de ska sända, precis så som man brukar göra i trallor. (Eller trailers. Hosthost!!!!)

Det jag kan konstatera är att SVT plockar in Bob Marley för att hjärntvätta barn till att tycka om sport. Det är i alla fall en kille som ser ut som Bob Marley (fast inte död) som leder Lilla Sportspegeln.
Det förvånar mig att jag inte såg igenom syftet med Lilla Sportspegeln när jag var liten och såg på det. Jag borde allt ha genomskådad det, ett klipskt barn som jag var.
Men NU har sanningen om sport och programmet Lilla Sportspegeln tagit form i min skalle.

Till att börja med vill jag säga att sport är ondska. Jag har inga bevis för det, men jag grundar min åsikt om sport som ondska i att nånting som är så tråkigt kan inte vara bra och gott.
Sport är tråkigt – Sport är ondska.
Det som då blir uppenbart är det onda i att få barn att titta på sport. Barn har till och med fått ett eget sport-program för att bli indoktrinerade i den onda företeelsen sport.

Borde man starta en bojkott?
Kanske AntiSportAktivism? (Elda upp utrustning, spränga arenor….)

Vad kan man göra för att förhindra att det sprids?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar