lördag 7 mars 2009

Smider onda planer. Mohahahahaha…

Känner du till Robert Wells och/eller hans Rhapsody in Rock? Vi snackar långhårig stockholmare från Falkenberg med fingrar snabbare än det mesta. 98 % av alla låtar Robert Wells komponerat, arrangerat, producerat går i ett rasande tempo. (Musik handlar ju i likhet med sex inte om att vara färdig först, utan att ha skönt under tiden.)
Min slutsats är att han måste konsumera stora mängder Espresso och Koffeinpiller.

Vad tror ni om att byta ut hans grejer mot koffeinfritt kaffe och Valium-tabletter?


Jag har faktiskt försökt sätta mig in i hur det skulle kännas att vara Robert Wells fast utan massa koffein i kroppen.
Så här tror jag ett av hans stycken skulle kunna låta om man testade att just byta ut drickat och pillrena. (Första 30 sekunderna är Wells orginalversion. Sen kommer min tolkning av hur det kunde låtit med koffeinfritt och lugnande)

´

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar