fredag 13 mars 2009

Blogg om blogg

Jag läste Nanok Bies blogg och där hittade jag ett tips om en hemsida där man bevara bland annat sin blogg för all framtid. Sök efter Personal Timecapsule så hittar du rätt.
Det kanske vore nåt för mig?

När människorna om ett par hundra år får tag på den här burken med min Timecapsule så undrar dom antagligen vilken sorts galna människor som levde i början av 2000-talet. Kanske kan jag förvanska historieböckerna till nånting helt annat än vad som är sant om människor i den tid och plats jag lever.

____________
But now something completely different, som de säger i filmen med samma namn.

De fem mest lästa bloggarna i Sverige

  1. Blondinbella – om mode och 17årsliv i Stockholms innerstad
  2. Kenza – om mode och shopping
  3. Style by Kling – modeblogg
  4. Stina-Lee – om mode, kändisar och pojkvän
  5. Fuck you right back – Blogg av Katrin Zytomierska, som mest tycker om att tycka


Min slutsats
För att få en blogg med många läsare ska man helst bo i Stockholm, skriva om mode och ha starka åsikter som provocerar folk.

Nä, då kör jag hellre mitt eget race med en blogg som jag skriver för att få mina läsare att tänka efter, skratta, bli förvånade, nyfikna, fundersamma, eller bara tacksamma för att jag hjälpt till att slå ihjäl lite tid.
_________

Tack för ordet. Nu ska jag surfa in och bevara mina blogg för framtiden. Nån måste påverka den (framtiden alltså), och jag tänker va med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar