torsdag 15 januari 2009

Den förste ska bli sist, och den siste ska bli först

De senaste två dagarna har jag spenderat på högskolan. Och det har hänt så sjukt mkt på så kort tid att jag blir alldeles snurrig i huvudet av allt. Idag har jag åtminstone börjat få koll på skolan. Lärt mig vart saker finns och systemet för hela campus. Väldigt skönt att få koll på läget.
Men en grej som stör mig lite är att lokala antagningen verkar ha bestämt sig för att följa min prio-ordning i min ansökning och anta mig till kurserna en och en, fast i omvänd ordning. Det är helt knäppt. Nu har jag iaf kommit in på alla fyra kurser som jag sökt, så nu kan det inte hända igen. Fjärde gången gillt, eller vad man säger. Så imorn ska jag ringa till en administratör för att byta kurs, IGEN.
Men nu dröjer det iaf ett antal dar innan jag måste tillbaka till trolhättan. Skönt med lite långhelg. Eventuellt behöver jag läsa lite, men det är ändå skönt att slippa flänga fram och tillbaka som en liten jojo.

Jojo, livet kan ibland vara allt veligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar