söndag 18 januari 2009

Tankar om allting

Tankar om allting

Idag är verkligen en dag som jag får blogga i min bloggs riktiga namn.
Dagen har bestått av 4 grejer, som jag vill berätta om en i taget.

Jag va på Torp köpcentrum här om dan och handlade lite av varje. Bland annat så hittade jag en grej på teknikmagasinet som jag bara var tvungen att köpa till min vän Albin.

Han är galen i snö, tycker snö är fantastiskt, och han är lite putt pga växthuseffekt, en gubben Frost som inte gör sitt jobb osv.
Själv sitter jag i rullstol och pga detta hatar jag snö. Tänk dig själv att ta dig fram med ett fordon med framhjul som bara är lite, lite större än inlines-jul. Ingen höjdare.
På teknikmagasinet hittade jag en burk med "instant snow", snö på burk kort och gott. Och jag var bara tvungen att köpa en burk till Albin för att kompensera för grubben Frosts dåliga arbete nu för tiden.

Idag har det bara varit helt underbart väder, och det gör en del för serotonin-halten i blodet. Biokemikalien som gör kroppen glad, själen glad. Dessutom äter jag SSRI-mediciner, så solskenet och roliga saker gör dagen fantastiskt. Tjoho!

En annan sak som gjort mig glad i dag stavas P R Y L A R. Jag vill inte vara någon materialist, men döda ting kan ge levande ting (som mig) en upplevelse som ger tillfredställelse och lycka. Jag har ju fått en bärbar dator i julklapp, en lite plutte-dator som går att ta med sig överallt. Och en dator utan internet är en död dator, anser jag. Så idag gjorde jag slag i saken och skaffade mig flat-rate på datatrafiken i min mobiltelefon. Så numera kan jag använda den som turbo-3g-modem. Jag kopplar bara in den i usb-porten på datorn, trycker på några knappar och vips är jag online. Och tack vare den tjänsten så surfar jag fritt för 199 kronor per månad. Helt klart prisvärt.
Jag passade på att skaffa fria sms förr 99 kronor per månad. Så nu har jag förbindit mig till en telefonräkning på 497 kronor. (Förutsatt att jag inte håller på och ringer ryssland och massa andra dyra samtal)
Med tanke på att min telefonräkning senaste månaderna hamnat på närmare tusenlappen så känns det här som en bra prioritering. För nu har jag internet var jag än går. Tjoho igen!

Idag har jag, förutom att leka med snö med Albin, varit i Göteborg.
Träffat massa fantastiska vänner och haft det rätt gött. Det är kul å va i Göteborg. :)
Dessutom så tycker jag om M så mycket. Jag känner mig allmänt gott till mods när jag är med henne. Tack och tjoho!

En fråga jag återkommer till ofta är teknik och prylar. Kan teknik göra oss lyckliga? Ja, jag tror nästan det.
Jag är väldigt glad för dom grejer jag har förmånen att få äga. Dom gör mitt liv lite smidigare, och mycket roligare. Kanske en lyx-tillvaro. Men jag reser exempelvis nästan inte alls utomlands. (Räknas finska skärgården vart tredje år?)
Så jag gottar mig i lyxen av leksaker.
("Skillnaden på pojkar och män är priset på deras leksaker.")

Just nu sitter jag på bussen hem från göteborg, och skriver i datorn. Ska testa att koppla ihop mobiltelefon och dator sen och se om jag lyckas publicera min blogg från bussen. (Lyckas jag så skriver jag nåt om det.)

Bussen är för övrigt en sån där modern buss med hiss mitt på, och fåtöljer mitt i istället för en löjlig liten platta som är lika modern som en pall från ÖB. (Ang sånna sittplatser som bara är en platta; må dom brinna i den eviga elden!!!)

Det va nog allt jag hade att skriva nu.

Nä just det. Hur va det? Lyckades jag lägga upp bloggen direkt när jag sitter på bussen hem?

---

5 Minuter senare, på bloggen, inte skrivet i Anteckningar.

JAG ÄR ONLINE!!!
DET ÄR SKITCOOOLT.
KAN MAN NÅ PRYL-EUFORISK ORGASM?
DET ÄR NOG DET HÄR I SÅ FALL.

Jag sitter alltså på en buss mitt ute i skogen, nånstans utanför Stenungsund, OCH jag är online samtidigt.

Ojojojojoj. Om det finns en prylhimmel så är jag nog där nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar