tisdag 27 januari 2009

T som i Träning

Träning
Sen jag slutade med sjukgymnastiken har jag bara blivit tjockare och tjockare och tröttare och tröttare. Det senare kanske i och för sig beror på att det är så fantastiskt mörkt nästan jämt.
En positiv sak är ändå att jag klarar allt jag behöver klara i min vardag. Det va ju därför jag slutade med sjukgymnastiken.
Men jag vill träna nånting, för att hålla vikten nere och välmåendet uppe. Dessutom är det flera personer runt mig som tjatat hål i huvet! på mig om att jag ska komma igång och röra på mig.
Så idag, äntligen och inte en dag för tidigt plockade jag fram bästa spel-listan i min mp3-spelare och gav mig ut med tränings-humöret om inte på topp så i alla fall högt.
Det första jag upptäckte är att jag har en massa skön musik i min mp3-spelare. Får publicera min spel-lista här med länkar till youtube så alla får lyssna på min fantastiska musik-smak.
Det andra jag upptäckte är hur otränad jag är. Kungsgatan upp brukar inte vara någon match i vanliga fall. Men idag satte mjölksyran in ganska så direkt.
Det tredje jag upptäckte är vilken dålig idé det är att träna i centrum, där man träffar massa folk man känner och det finns affärer som distraherar. När jag kom ner till Gallionen var jag i och för sig på slutet av min träningsrunda, men då "var jag tvungen" att åka in i värmen. Jag vet inte varför, men nånting drog mig in där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar