måndag 26 januari 2009

Helgens tankar om allting

Jag hann inte med att blogga precis så mycket som jag ville igår, därför skriver jag ett lite längre inlägg med alla tankar jag noterat igår. Jag vill egentligen skriva ett par gånger varje dag, och gärna sprida ut mina inlägg över dagen så att du som läsare har skäl att besöka min blogg flera gånger om dan, och så att du som prenumererar på min bloggs RSS-flöde ska få ett litet pling i RSS-läsaren flera gånger om dan.



Hur som helst. Igår var jag i kyrkan under förmiddan och spelade med min bror. (Han är för övrigt skit-duktig! Det händer mycket just nu med hans musikalitet.)

Vi satt tillsammans uppe på kyrkpodiet och kunde viska och tissla och tassla om allt möjligt.

Under kollekten så kläckte storebror (jag) en fantastisk idé.

Mynt kan användas som plektrum. Då borde man kunna använda plektrum som mynt, och lägga i kollekten. Aight?



Senare på kvällen blev det MaceDonken för att vi inte orkade fixa ordentlig kvällsmat. Där mötte vi min vän Albin, och han är inte riktigt klok. Ganska underhållande, men inte riktigt klok!

Han upptäckte att det satt mynt i mynt-lådan på toalett-dörren. När han väl tagit loss myntet så letade han vidare på nästa mynt-låda. Efter en stund hade han plockat på sig 10 kronor, men va fortfarande kissnödig. Tur att vi bor nära, så han fick helt sonika låna vår toalett innan han åkte hem.



Söndag kväll.täVi satt och kollade på TV, men jag behövde gå in på mitt rum och fixa en grej. Inga problem, tänkte jag. Det finns ju på hemsidan. Jag har sett grejer på både SVTs och Tv4s hemsidor flera gånger. Det va bara det att just det här programmet va man tvungen att betala för att få se. På SVT-play är allt gratis. Heja SVT.

Är det värt att betala 49 kronor / månad för att kunna få se TV4 i sin dator?

Nej. Släng på en dos extra med reklam, precis som ni gör i TVn och låt mig se gratis.

That's my opinion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar