onsdag 14 januari 2009

Första dagen i resten av mitt liv

Igår kväll fick jag veta att jag idag skulle börja högskolan. Och nu när jag sitter här och skriver så har jag klarat av första dagen i skolan och än så länge känns det grymt bra.
Kvällen igår ägnades åt att försöka bena ut allt om hus, klassrum, koder, förkortningar, platser, tider, fler koder, och allt va bara en rörig smörja.

Men nu har jag alltså klarat av första dagen på kursen Socialt arbete med individer och grupper i utsatta situationer. (Säg det snabbt 10 gånger om du kan!)

Idag var för övrigt dagen som jag skulle ha träffat Elin I och alla goa människor på 14 på Sahlgrenska där jag va ett antal veckor i somras. Men det blev ju inte av, i och med att jag va på skolan när jag sedan nån vecka tillbaka planerat att vara på Sahlgrenska. Rörigt värre.

Men så anmälde jag mig också i elfte timmen till högskolan, då får man tåla att antagnings-beskedet kommer lite sent.

Just nu sitter jag hur som helst på cafét på skolan och äter en donut och dricker kall mjölk till. Gott! Skolan har trådlöst nätverk, och det är lite lyxigt att kunna slänga upp datorn på en rast och roa sig med lite av varje. Mitt enda problem just nu, (Ja, det är ett I-Lands-problem) det är att Hanna-Pias batteri inte räcker en hel dag. Men det går kanske att ordna på något sätt.

Men nu ska jag försöka hitta mamma. Hon har varit och hälsat på sin mamma, min mormor, som bor här i Trollhättan. När jag kommer hem lär det bli raka vägen till sängen, och sova. Jag är tlöööött!

2 kommentarer: