onsdag 14 januari 2009

Veligt, jobbigt, konstigt, krångligt, försenat, bökigt och alldeles, alldeles undeeerbaart

Sen jag kommit hem har det hunnit hända en hel del.
Sist jag skrev satt jag på ett café på skolan med datorn min. Då hade jag inte fått nåt nytt mail. Sen kom jag hem vid fyra-tiden och skulle kolla några grejer i datorn innan vi skulle äta. Inget mail.

Men så vid sex-tiden small det till i inkorgen. Jag har blivit intagen till Psykologi A. Fast kursens första dag var idag. Vad dumt. Jag vill väldigt gärna gå den. Fast nästan hela kurslitteraturen är på engelska. Lite läskigt. Ganska svårt.

Chattar lite med Linda från klassen i gymnasiet. Hon berättar att hon har läst psykologi på högskolan, och att det är en ganska tråkig kurs med mycket historia & gubbar men ganska lite verklighets-orientering. Synd, för det är ju verklighets-orienterade kurser jag vill ha. Dessutom är det ganska svårt med kurslitteratur på engelska. Linda säger att om man ska läsa psykologi på högskolan ska man nog läsa en mer nischad kurs. Hur ska jag göra nu??

En stund senare får jag ett mail till. Det är från högskolan. Jag har kommit in på barn- och ungdoms-psykologi. Med tanke på vad Linda sagt kort tidigare, och att jag har en ganska klar bild av att det är ungdomar jag vill jobba med så är det här kanske det bästa som kunde hända. Dessutom är kurslitteraturen på svenska. Sköönt.
Jag kilar runt lite på hemsidan för högskolan och kursen. Efter en stund så ser jag att jag fått mitt antagnings-besked för sent på den här kursen också. Hur ska det här bli egentligen? Nästa tillfälle är hur som helst imorn bitti. Jag får gå upp tidigt om jag ska hinna.
Vad krångligt allt blir!

Vad skönt att jag kommit in på den här kursen!

2 kommentarer:

  1. Oj, vad spännande! Men det första du blev antagen till, "Socialt arbete med individer och grupper i utsatta situationer", var det bara en fristående kurs?
    Skall du i så fall fortsätta läsa den?

    SvaraRadera
  2. Jag vet i skrivande stund inte hur det blir. Allt jag nämnt i det här inlägget är kurser. Förhoppningsvis blir det Barn- och Ungdomspsykologi.

    SvaraRadera