onsdag 21 januari 2009

Kaptenens logg 09.01.21. - 22:a varvet på resan mot evigheten

Det är smått fantastiskt med trådlöst internet. ´Jag älskar det!
Just nu sitter jag på tåget ner mot Göteborg för att träffa några av dom som tog hand om mig i somras när jag var sjuk. Sen så ska jag träffa Andreas. Ska bli kul att sitta ner med honom själv och snacka om allting som hänt den senaste tiden. Vi får inte tid å prata så ofta längre, och det är lite tråkigt. :(

Jag va på Torp här om dan, och vid ett ställe så pratade jag med en kvinna som sålde mobiltelefoner. Hon påminde mig om att det finns en 450 Mhz-licens sen tiden med NMT. Jag hade nästan glömt bort det. I korthet innebär det ett färdigutbyggt nät med grym täckning och bra hastighet. Jag vill inte säga vad operatören heter, för till skillnad mot Blondinbella tar jag inte emot mutor för att blogga om speciella företag.
Men det är lockande att kolla upp det där företaget lite närmare. Se om det går att få snabbt internet överallt.

Ett stort problem när jag åker tåg Uddevalla-Göteborg är Tunnlar. Dessa mörka hål av sten och betong som gör att mina älskade små radiovågor inte når mig. Dumt. Jag borde göra nåt åt saken. - Nån som har några kilo dynamit att låna mig?

Om ni läser i tidningarna snart att ett terrornätverk gjort ett dåd mot tågtunnlarna på Bohusbanan så vet ni vem den skyldige är och vart ni läste det först. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar