torsdag 15 januari 2009

Ge mig antivirus till min GPS nu!!!

Jag har erkänt, ökänt och allmänt känt dåligt lokalsinne. Idag har det visat sig från sin sämsta sida.
Två gånger inom loppet av ett par timmar har jag gått ut på en gata jag ska ut på, från en tvärgata till denne MEN lyckats svänga åt fel håll. Första gången hamnade jag långt bort i tjottahejti (en avlägsen del av Centrum i Trollhättan.) Men som tur var fanns en snäll tant med rullator som kunde hjälpa mig att hitta till en punkt där jag vet var jag är. ( - Kan du hjälpa mig hitta till Odenhuset? - Du är inte härifrån va? - Nej. Det lyser igenom så tydligt alltså...)

Den enda slutsats jag kan dra är att GPS-programvaran i min huvud-dator drabbats av ett virus. Frågan är bara vilket och hur, och hur man lagar det...
Finns nog inget penicilin mot dåligt lokalsinne.
Men i all villervallan och röran har jag iaf fått mig en ordentlig eftermiddag i Trollhättan, och sett mig om i kvarteren runt Kungsgatan. Jag tycker det är lite skönt att vela runt i en stad jag inte känner till punkt och pricka. Synd bara att mobilens batteri gav upp tidigt på eftermiddagen, så att jag inte kunde ringa hem och berätta att jag blir sen. Men som tur va så fanns det en snäll man på Espresso House som kunde låna ut sin telefon. (Espresso House i Odenhuset, Trollhätan. Vid fem. Du är ungfär 35, etniskt utseende, gissar på iranier eller så. Telefonen va en Nokia N73. Om du av någon lycklig och konstig slump läser det här så vill jag bara säga TACK!)

Nu sitter jag hur som helst
på ReseCentrum och väntar på min buss, och skriver några rader medans jag väntar på den. Ska bli skönt att komma hem och lägga mig. Är så fantastiskt trött. Men glad. Det är så kul att vara igång igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar