lördag 24 januari 2009

Skidor, skidor, skidor överallt...

Det är nåt fel på våran TV.
Oavsett veckodag och tid på dygnet så visar den skidåkning, och framförallt skid-skytte.
Det är inte så att vi har en massa sport-kanaler, vi har faktiskt bara SVT1, SVT2 och TV4.
Men ändå visar den skidskytte. Hela tiden!

Igår kväll va jag på Saron Ung, och insåg att jag är gammal. Nästan alla som va där va yngre än mig. Det känndes lite dumt. Men det va rätt okej ändå. Jag satt och pratade med Albin, brorsan och lite andra som va där. Och jag fick en rejäl pratstund med Anna i kiosken, och Dan som va lite som ungdomsledare där. Vi pratade en del och bland annat fick jag nys om ett skidläger som jag är lite sugen på. Alla info om lägret finns här.
Grejen nu är att jag behöver någon som åker med mig. Dels för att få hjälp i liften, men också för att få hjälp upp om jag ramlar. (Vilket iofs inte hänt de senaste gångerna som jag åkt.)
Hoppas det ordnar sig och det kommer nån som kan åka med mig.

Många blir undrande när jag säger att jag åker alpint. Det är inte så konstigt att man undrar, med tanke på att jag sitter i rullstol. Men det är roligt vilka konstiga bilder människor runt mig får i huvudet när dom tänker rörelsehinder och alpin skidåkning.
Pulka... Sitta på en snowboard... Skidor under rullstolen... Jag vet inte vilken bild du har av rullstolensburen + alpin skidåkning, men de här tre är de vanligaste när folk tänker på mig och skidor.
Det bevisar bara en sak. Det är på tiden att jag gör mitt bästa för att berätta för folk hur jag åker skidor.
Det finns en grej som heter sit-ski, som jag åkt sen mitten av högstadiet.
Jag tror inte jag ska ge mig på att förklara, utan klistrar helt enkelt in en film med en kille som åker sit-ski.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar