onsdag 25 februari 2009

200 = 1 + 1 + 0 + 0

Jag var på Sen kväll med Gud i helgen, och den här gången var vi på fina Stenungsögården och då betalar vi inte bara för att köpa mat utan även för lokaler, att få maten lagad och serverad. Det blir lite dyrare då.

Den här gången kostade SKMG 200 kronor.
En av deltagarna försökte fjanta sig ur att betala och resonerade så att “200 är ju en etta och så en etta och så två nollor. Så om ni får två kronor och får noll kronor två gånger så har jag ju betalt för mig.”

Jag fick en snilleblixt och skulle skoja lite med killen och bad honom att låna mig hundra kronor.
Efter lite tjat gick han med på att låna mig 100 kronor.
- Tack, jag betalar tillbaka direkt förresten. Är det okej om jag betalar med ditt räknesätt?
”Du gav mig 100 kronor. Det är en etta, och en nolla, och en nolla till. Här har du en krona.”

Då va plötsligt inte hans räknesätt lika roligt längre…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar