lördag 7 februari 2009

En liten väska med det allra nödvändigaste


För ett par veckor sen hade jag 4-5 sladdar av modellen mini-USB.

En från mp3n, en från kameran, en från hubben, en från mobilen, en från min gamla Palm-PDA... osv. Eftersom jag bara använde en i taget så det var onödigt med så många. Men när jag behövde en sån sladd... Då var alla sånna sladdar som borta!
Jag letade på alla tänkbara ställen, men det slutade med att jag fick rycka sladden till hubben, och således koppla bort externa hårddisken, musen och tangentbordet. Det hade varit smidigt att ha de, men nu fanns det ingen annan lösning. Vi skulle ut och åka långt, och mp3-spelaren min behövde laddas. (Hon måste få ett namn förresten. Vad tycks om Sanna? Det är ju en SanDisk-spelare.)
Men nu har jag hittat en sån sladd, och för att vara mer precis så är det den sladden som följde med när jag skaffade mig Sanna.
Men det roliga i kråksången är vart jag hittade sladden. I min rese-necessär! Necessärär ju låneord från franska och engelskans ord för "nödvändig". (necessaire och necessary)
Dit brukar man räkna deo, tvål, nagelsax m.m.
Men EN USB-SLADD?

Hur tänkte jag egentligen när jag la den där?


Har jag nån av mina läsare som känner mig väl så kan ni väl svara på den frågan. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar