torsdag 12 februari 2009

Jag är glad att Fred Johanson ägnar sig åt musicals



Videon är från 1994 och visar en långhårig Fred Johansson som gör "jag vet inte vad". Tack och lov har han gått över till att göra musicals. Just nu gör han rollen Pontius Pilatus i Jesus Christ Superstar på Malmöoperan. Johansson har gjort Pilatus tidigare, men gör det nu på svenska. (En översättning skriven av Ola Salo.)
Jag antar att du kollat på videon. Den ligger överst av en anledning. :)

Nu ska jag visa dig det som jag personligen anser är Fred Johanssons rätta element. Han passar som handen i handsken och jag hoppas han trivs som fisken i vattnet när han står på musical-scenen. För DÄR hör han hemma!




1 kommentar:

  1. Jag tycker i och för sig att Smile, Smile, Smile är en bra låt, men han är grym på musikalscenen också.
    Förresten har han gjort Pilatus på svenska förr också, jag såg honom i rollen på Göteborgsoperan för typ sex-sju år sedan :)

    SvaraRadera