fredag 6 februari 2009

Jag har kommit på en ny variant på en gammal sport

Fotboll har funnits lika länge som det funnits småpojkar som vetat att man kan sparka på saker.
Men nu ska fotbollen få en renässans genom min fin-fina idé som jag kläckte för några kvällar sen när jag var hemma hos min vän Josephine.

Jag tänker så här:
En gräsplan. 2 mål. 12 spelare i varje lag. 3 domare. Totalt 27 snubbar på planen.

6 av spelarna i de båda lagen har skridskor på sig, och 6 av spelarna spelar barfota. (Domarna har specialtillverkade sprinter-skor med stålhätta.)

Spelet spelas med samma regler som vanlig fotboll med ett undantag.
Om en person gör nåt som leder till utvisning får denne ta av sig skridskorna i x antal minuter om den hade haft några och om den inte har det välja ut en spelare i laget som får ge sina skridskor till honom i x minuter. Sen fortsätter spelet med skridsko-bytet som straff istället för utvisning.

Någon som har nåt bra namn på sporten?
Vad sägs om Fotboll Dii-luxe? Jag ska maila FIFA och se vad dom säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar