lördag 7 februari 2009

Sakna








Det var riktigt längesen som jag kollade igenom mina bilder som jag har i mobilen och det är ett gäng jag har.


När jag hade kollat bilderna fylldes jag av en känsla:


Saknad.




Saknaden efter mina underbara vänner som fanns på de flesta av bilderna. Jag har av någon anledning skaffat mig mycket vänner på olika ställen överallt utom just där jag bor. Vet inte riktigt varför det är så, har bara blitvit så. Antar att jag går ut och super för sällan för att träffa nytt folk... ;-) (Får bli nån ändring på den fronten!)

Det som gjorde mig mest förvånad när jag kollade på bilderna var vilka positiva minnen det finns från Vara. För när jag tänker på Vara brukar det oftast vara i negativa termer. Men jag inser nu hur mycket gott som fanns där. Vännerna framförallt, men även upplevelserna jag fick. Jag är tacksam för det, och nu är jag också tacksam för att jag genom några foton i min mobil fick bli påmind om det.
När jag får möjlighet ska jag sätta mig i våran trånga bil, vrida upp Jason Mraz's Make you mine på hög volym och knapra på en polkagris och låtsas att jag är på väg hem från Gränna.





Ignorera bilden du ser här. Gör nåt annat, men låt rutan ligga i bakgrunden och lyssna på musiken. Gärna i en trång bil med en polkagris i munnen. Det ska jag göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar