söndag 15 februari 2009

Reflektion kring att jobba som resande försäljare och bli stor som ett hus

Jag har funderat lite på om hur det skulle vara, rent hypotetiskt, om jag skulle jobba som Event-försäljare åt exempelvis Telenor. Du vet, sånna där som står i köpcentran och gallerior och kränger telefoner med abonnemang.
(Nu har jag ju i och för sig bestämt mig för att bli socionom, men det hindrar mig inte från att leka med tankar.)

När man jobbar som Event-säljare, E-S, så åker man land och rike runt. Många timmar i bil, många timmar på stan, i olika städer var och varannan dag. Men framförallt; många nätter på hotell.
Och vet ni vad? Buffén som en hotellfrukost brukar bestå av är rent livsfarlig. (Livsfarligt jättegod alltså. Det finns ju ALLT!) Om jag skulle bo på hotell under en längre period skulle jag gå upp ett kilo i veckan. Efter några år skulle jag väga mer än världens tyngsta man.

Kanske bra att jag siktar på att bli socionom då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar