torsdag 26 februari 2009

Tankar om mina tankar – Jason Mraz är transvestit?

Här följer den första av dagens inlägg i kategorin Tankar om mina tankar.

Som jag redan förvarnat för så är inte alltid logiken klockren i mina tankegångar, och min associationsförmåga är minst sagt vild och galen. När det krävs kompromisser, generaliseringar och att du blundar för uppenbara sanningar… då får du antingen gå med på det, eller missa det roliga.

- Är det okej?


Bra i så fall, för då har vi förutsättningarna klara för att vi ska kunna ge oss in i mina tankar, den här gången ett resonemang som bevisar att Jason Mraz är en kvinna egentligen.

Jag tänker så här:

1. Jag och många andra har fått lära sig att kvinnor generellt sjunger en oktav högre än män.

2Jag är en man.

3. Jason Mraz börjar sin låt I’m Yours på tonen som kallas för “ettstrukna e”.

4. När jag här om dan testade att sjunga den i en tonart som kändes okej, utan att blanda in nåt instrument visade det sig att den ton som va bekväm för mig att börja på var “lilla e“, som befinner sig….
Tada! – En oktav under tonen som Jason Mraz börjar att sjunga I’m Yours på.

Slutsats

Jason Mraz är en kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar