söndag 15 februari 2009

Det gick ju "sådär"



Jag har tappat greppet lite när det gäller träningen. Men idag kom jag ut för första gången på flera dagar. Jag hade lärt mig från tidigare motionsrundor att musik är bra, och att köra där myckt folk rör sig är dåligt. Så de två sakerna tog jag med mig den här gången. Jag hade ambitionen att vara ute minst 20 minuter, gärna längre. Jag tänkte att jag skulle köra nån km åtminstone. Efter en bit så sätter mjölksyran in och jag orkar inte längre. Det är helt sjukt vilken dålig form man kan vara i. När jag kommer hem och ska kolla hur långt jag åkt visar det sig att rundan jag åkte inte va mer än högt 500-600 meter, och att jag var iväg hela 25 minuter. Jaja, ska man orka lyfta 100 kilo så får man börja med att lyfta 5 kilo och sen utöka.

Men en sak är i alla fall bra. Nu har jag hittat en runda där de enda jag möter är andra motionärer som är lika benägna att prata som jag själv är när jag tränar. Dessutom känns den lagom lång för sitt syfte: att jag ska orka komma ut minst 3 gånger på en vecka.
Ja, det är ett ganska lågt mål. Men jag känner mig själv såpass bra att jag vet att jag behöver lätt-avklarade mål så jag kan höja ribban lite men framförallt ofta.

Troligtvis kommer den här rundan gå lätt ganska snart. Då utökar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar